Drie maal scheepsrecht

13 augustus 2017 - Rincón de la Vieja National Park, Costa Rica

Het heeft even geduurd totdat ik weer kon bloggen, want ik heb nogal pech gehad.. Eerst ging mijn waaier kapot, daarna verloor ik een oorbel, en vervolgens bleek ik mijn telefoon gesloopt te hebben toen ik in het donker de lader in mijn telefoon probeerde te stoppen. Iedere kabel die ik erin stopte werd genadeloos afgeslacht, inclusief die van een reisgenote. Uiteindelijk ben ik in La Fortuna naar een telefoonwinkel geweest. Ze konden het repareren, zeiden ze, maar dat zou 2 dagen duren. Dat ging natuurlijk niet lukken... Uiteindelijk ben ik geëindigd met een goedkope nieuwe telefoon. Nu ben ik in ieder geval even gered! Niet dat ik het niet overleefd zou hebben zonder telefoon, dat zit gewoon tussen mijn oren. Het is vooral onhandig. Alle benodigdheden voor hier zitten er namelijk op, zoals een wekker en zaklamp. Ik was blij dat ik vanavond kon schijnen onderweg naar mijn lodge (jeej, ik heb een kamer alleen vannacht! ^_^ ), zodat ik niet per ongeluk op een slang zou trappen... Ik heb trouwens wel geluk gehad, want mijn oorbel is gevonden en die krijg ik dinsdag terug in Monteverde. :-)
Bon, even een samenvatting van de afgelopen dagen. Eergisteren was het weer vroeg op, want we zouden per boot naar de bus varen, die ons vervolgens naar La Fortuna zou brengen en waar we twee dagen zouden blijven. De avond ervoor was ik niet naar de schildpadden gegaan, want ik wilde ze niet met een kudde mensen komen verstoren voor mijn eigen gewin. Er gaat ook geen cent naar de schildpadden zelf en uiteindelijk is bijna de hele groep niet gegaan. Tijdens de boottocht zagen we nog vele vogels, apen, hagedissen en een kaaiman.
In Fortuna hadden we een heerlijke lodge en we hebben een drankje gedaan in het zwembad. De volgende ochtend weer vroeg op voor een boottocht in Caño Negro, waar de vegetatie weer totaal anders was dan in Tortuguero. Hier zagen we reigersoorten, tropische aalscholvers en lepelaars, ijsvogels en twee soorten apen. Ook een hele mooie Jesus Christ lizard (ja, zo heet hij echt, want hij kan over het water lopen) en een luiaard met haar baby. Wat een ontzettend saaie beesten zijn die luiaards. Ze slapen 90% van hun leven en komen maar 1 keer per week uit de boom om te poepen. Het schijnt dat de larven in de vacht er dan ook uit komen om op de poep te gaan. Op die manier kan de luiaard ervoor zorgen dat zijn sporen gewist worden, heel slim. Ik zou toch liever geen luiaard willen zijn, zo saai!
In de avond ben ik naar de Hot Springs spa geweest met mijn reisgenote Liane. Heerlijk in het natuulijk warme water ontspannen. Ik vond dat ik dat wel even verdiend had.
De volgende dag vertrokken we naar Rincón de la Vieja, waar het vooral genieten was. Het is hier droger en warmer. Die droge lucht doet me goed, merk ik. Onderweg ook weer even gestopt bij een andere indianenstam. Deze maken prachtige maskers, waarvan ik er uiteraard ook eentje gekocht heb.
Gistermiddag weer in natuurlijk warme bronnen geweest, want we zitten in vulkanisch gebied. Die zwavellucht zorgde er echter wel voor dat ik bijna over mijn nek ging. Maar zwemmen in de rivier maakte alles goed. Vannacht heerlijk lang geslapen in een kamer voor mezelf en nu zijn we onderweg naar het nationaal park voor een wandeling. Na de lunch zullen we dan vertrekken naar het koelere Monteverde!
Foto's zullen helaas niet zo goed meer zijn met deze telefoon en ben er ook een aantal kwijt, maarja.

1. Mam:
    13 augustus 2017
    Ben blij weer van je te lezen, mop! Je maakt een prachtige reis en ik geniet zo leuk mee met je belevenissen! Alles is gelukkig toch op zijn pootjes terecht gekomen en fijn dat je nu toch weer een telefoon hebt. En je oorbel! Gelukje hoor! Zijn toch wel speciaal... Goeie reis verder! Liefs en knuffel! Mam.